second blog

Friday, November 21, 2008

puisi malam.

jumaat
21 november 2008
5.37 petang


hari ini hari lahir apple yang ke 22. selamat hari jadi ya apple? semoga panjang umur dan semoga teros maju kehadapan. yeah !

malam tadi , aku dengan shy , muaz , zuher , aiman dan miraj melepak dekat tempat biasa kami melepak. banyak yang diperbincangkan kami. salah satunya adalah , lagu apa yang akan kami nyanyi untuk audition one in a million nanti. masing masing sudah punyai lagu yang ingin dinyanyikan. aku juga. cuma belum berlatih sehabis baik lagi. dapat lepas pergi next round pon jadi la. dapat tunjuk bakat saja cukuplah. ada rezeki , ada laaa. tiada rezeki , takpe. cuba naseb saja. i got nothing to lose.

semalam juga kami jamming acapella. sudah lama aku tidak join mereka jamming. semalam banyak juga lagu yang kami memekak. tapi yang paling best , masa shy main gitar , dan aku baca puisi spontan. puisi bertajok malam. aku dah lupa puisi yang aku baca semalam. tapi di akui , puisi itu penoh emosi.

tadi aku dikejutkan dari tidur oleh seseorang yang aku tidak sangka dia akan call aku. best juga borak dengan dia. malangnya , dia sudah berpunya. malang sungguh nasib aku.

on the bright side , aku masih single dan masih boleh bebas terbang kemana saja. kepada dua orang kawan aku yang baru ditinggalkan kekasih , tolong lupakan kisah lama. move on ! hidup ini bukan untuk seorang lelaki yang sudah tidak lagi menyintai kamu. hidup ini adalah tentang kamu. kamu tak perlu lelaki seperti itu. percayalah , bila kamu jumpa seseorang yang lain , kamu akan lupakan dia. sekarang , teros hidup. pandang ke hadapan. jangan jeling ke belakang. hidup tak boleh berundur. please.

No comments: