second blog

Sunday, August 31, 2008

merdeka 2008.


merdeka kah aku?

fuh.
aku amat penat merdeka tahon neh.

11am : bangon pagi.
11.10am : maseh mamai.
11.30am : mandi.
11.45am : myspace.
12pm : kuar umah amek zuher.
12.30pm : tunggu komuter bersama zuher dan ayu adikku.
1pm : naek komuter.
1.15pm : call amy. ["i pegi lambat sket" dia kata.]
1.20pm : komuter da penoh sesak.
1.23pm : ad call. tanya aku lepak mana.
1.30pm : nampak awek hawt dalam komuter. [maen mata sket.]
2pm : sampai kl sentral. hujan lebat. xleh naek monorel.
2.15pm : beratur beli kupon taxi.
2.20pm : beratur tunggu taxi.
2.30pm : dalam taxi pegi ke kl tower.
2.45pm : tiba di kl tower. kedengaran pijie sedang memekak, 'percobaan.... percobaan.....'
2.46pm : berlari mencari pentas.
2.47pm : berdansa didalam hujan melayan bittersweet.
3pm : bittersweetmenutup persembahan dengan lagu kucing hitam.
3.05pm : band band xbest pefom. pegi toilet. pegi beli air. lepaking.
4pm: call amy. "i ngan nulu pegi rantai la" amy cakap. "jom ah elmi datang sini" jeju tambah. siot jek.
4.45pm : terserempak ngan ully. dia baru smpai. lepak sama dia. aidil couple join.
5pm : izan sampai. mahu jumpa dia. skali tengok dia datang sama alan. agak mesra dan aku jeles. walau akak sama bf akak dia ade. aku tetap jeles. mungkin dorang ditakdirkan ntok bersama.
5.03pm : bunkface in action. high school rocker pembuka selera. bunk anthem,situasi dan silly lily diikoti. [ully tolak aku mosh. akibatnya, kepala aku benjol terhantuk sama zuher]
5.25pm : tiba giliran couple. hanya 5 lagu. dem !
5.45pm : skudap-skudip. hanya 3 lagu. lagi dem !
6.20pm : oag. 5 lagu sahaja. aww, amat busan bila radhi mula membebel pasal merdeka.
7pm : gig tamat.
7.05pm : salin baju.
7.15pm : menegor hanna.
7.20pm : bergerak sama zuher dan ayu menapak ke stesen putra klcc.
8pm : snap pict bawah klcc.
8.20pm : beratur beli tiket putra.
8.25pm : naek putra.
8.30pm : mengenang naseb aku dengan budak izan tuh. ishh. tertedo dlm putra.
8.45pm : tiba di putra kelana jaya.
8.50pm : tunggu bus.
9.30pm : baru dapat bus.
9.50pm : tiba di the curve.
10pm : melepak tunggu makhluk bulan yang laen.
10.30pm : makhluk bulan, aiman,shy,alep,muaz,lihin,g-ma,asrul tiba.
10.45pm : aku merasa busan.
11pm : mula mendajal makhluk bulan yang laen kerana terlampau busan.
11.02pm : menyembur spray buih kepada mereka sume. dorang tahan sabar. abes 1 botol. dorang xtahu aku ade lagi 2 botol.
11.30pm : serangan kedua. kali neh btol btol kaw. abes keputihan masing masing. dorang g beli kelengkapan perang ingin balas dendam.
11.35pm : aku melarikan diri smbil menyembunyikan diri. dem! macam kena kejar pulis weh. 7orang cari aku sorang.
11.45pm : dorang leka ugut adik aku. aku serang hendap dari blkg.
11.46pm : aku ditangkap zuher. dorang kepung aku. aku abes keputihan. masok mulut benda tuh. mak aih. sodap weh! wakakakaka!
11.48pm : aku pening akibat tertelan bnde tuh. dorang maseh xtahu aku ade lagi 1 botol sedangkan dorang dah abes 12 botol serang aku.
12am : melaung merdeka. smbil mnyerang dorang wat kali terakhir. hahahaha! padan muka.




12.05am : melepak sambil snap gmba.




1am : jalan kaki cari kete dorang. sesat.
1.20am : pegi lepak kt kelana jaya.
1.35am : order makan. satu hari suntuk x makan.
3.30am : sampai umah.
3.31am : myspace.
3.32am : tertedo.
6am : terjaga depan laptop.
6.01am : tutop laptop.
6.02am : tedo sampai lebam.

Saturday, August 30, 2008

hati ku luka lagi.

aku ada crush kat sorang perempuan neh.
umo 18thn.
blaja kptm bangi.
mula mula respon ok.
mungkin sebab aku mintak num ph tros kat dia.
tapi lama lama.
dia macam xnk layan aku sangat.
so aku agak sedih ah.
sebab aku dapat rasa dia calon terbaik.
tapi nak wat camne.
mungkin tiada jodoh.
aku redha kepada kehendak ilahi.
(:

Thursday, August 21, 2008

donut Big Apple yang amat best

tengah hari tadi
aku , shy , aiman ngan adik aku pegi makan
donut big apple kat low yat plaza
sayang weh nak makan
haha
korang tatap lah gambar neh semua
orang sekeliling pandang laen macam oh!
naseb ah
hahahaha



gaya aku , shy ngan aiman yang amat jakun




wo wo! best oh...!



ini gaya shy. ada style.



ini pula gaya aiman.


adik aku sedang menikmati.


mak aih. gelojoh weh!

tapi, disebalik kesedapan donut
ada juga kekurangannya
air cappucino ngan caffe latte dia amat x sedap
damn!
tawar + pahit
korang bayangkan ah



serious xbest. 0.5/10 bintang.

tujuan post ini adalah untuk menjeleskan beberapa orang
haha

Thursday, August 14, 2008

puisi untuk umi


Sharifah Fatimah Bte Syed Jaafar
14th August 1965
[greatest mum on earth]

umi,
sembilan bulan kamu mengendongku didalam perotmu.
tidak mengenal erti perit melahirkan aku.
tidak juga mengenal erti penat membesarkan aku.
kamu juga amat penyabar melayan karenah tingkahlakuku ketika aku masih nakal.

umi,
maafkan aku jika aku tidak seperti apa yang kamu harapkan.
maafkan aku jikalau sesekali aku membantah kata-katamu.
maafkan aku jika kadang-kadang aku melawan kehendakmu.
maafkan juga aku jika aku selalu mengecewakan kamu.

umi,
walaupun banyak dugaan yang telah kamu lalui.
diketika itu, aku tidak banyak membantu.
maafkan aku.
kerana aku belum cukup matang untuk menghadapinya.

umi,
aku berjanji untuk menjadi seorang anak yang lebih baik.
aku berjanji untuk berusaha agar hidopmu lebih bererti.
sesungguhnya tanpa kamu, aku tidak akan berada di menara gading ini.
kerana kamu, aku tidak pernah kenal erti putus asa.

umi,
sesungguhnya hidupku ini hanyalah untuk kamu.
akan aku jadikan kamu inspirasi hidupku.
akan aku tempuhi segala cabaran demi kamu.
kerana kamu adalah ibu , mama , mak dan juga bondaku yang paling aku cintai.

sekian.

selamat hari lahir yang ke 43 untuk umi.
semoga kehidupan kamu lebih penuh dengan warna-warni.
semoga umur kamu dipanjangkan sehingga kamu bergelar moyang kepada cucuku.
semoga kamu dikurniakan menantu paling chantek. [ehmm]
semoga kamu dibanyakkan cucu yang chumel. [datang dari aku hehe]
semoga kamu dimurahkan rezeki dariNya. [buleh aku pegi gig selalu]
semoga kamu tidak jemu membebel untukku.
semoga kamu sentiasa menjadi mummy yang paling hebat di atas muka bumi ini.

tidak lupa juga.
selamat menempuhi alam pekerjaan yang baru.
isnin ini mulakanlah pekerjaanmu dengan niat untuk memberi aku lebih wang. [wakakakaka! melawak je]

Tuesday, August 12, 2008

elmi wat blog politik? naaaah!

Naib Censelor[aku xreti eja] UiTM soh pelajar wat blog bantah politik
kawan aku soh aku wat
haram jadah aku nk wat
aku tareti pape pasal politik
yang aku tahu
aku nak harga minyak turun
huahua

Sunday, August 10, 2008

it's indie day [penang]

gig start kul 3pm
kt sebelah wisma oh kongsi
depan shell
dekat jeti
mak aih, stengah jam gak carik kot
dem !

dah jumpe, lom start
nk tggu crowd ramai
kul 4pm bru nk mula
adoi

kul 4.30 bru start
1st up.....


vacation on thursday
[dorang best, siap nyanyi lagu no one versi punk rock. 3.5 bintang]

pastuh


minie
[band dari ipoh. vokalis xhafal lagu baru, nyanyi tgk lirik kt hp. 3 bintang]

kemudian


valophore
[agak bising. tasuke. 1 bintang]

next up
ade eva 28 , hui se di dai n romancesa
romancesa bagik cd free
best!

2nd last band


skatanixs
[soh nyanyi same klu de angkat tangan. tp smpai skrg, aku xnmpk de angkat tgn. 2 bintang]

last act
yang aku tunggu-tunggu
idola baru aku

BUNKFACE!!!!!!!!








dorang nyanyi 5 lagu
mula ngn high school rocker
pastuh lagu baru , situasi
pastuh tired mission
seterusnya fine
n last song of the day, silly lily
[11 bintang]

pas abes gig
mcm biase
sesi fotografi ngan rawkstar-rawkstar
BUNKFACE! amat gilak
haha


[percobaan muke BUNK]


[percobaan kedua muke BUNK]


[vokalis romancesa]


[bersama BUNKFACE! biak ilang. dem ! klu x ckop korum dah]

aku dapat rembat baju BUNKFACE!
1st time beli dan tros pakai
amat fit , saiz s
1st jugak pakai size s
[sid , tolong jangan jeles]

sekian
terima kaseh kepada erie , tazo dan capik
kerana sudi teman aku
[capik mangsa baru aku ajar pegi gig haha]

juga seribu kemaafan kepada biak BUNKFACE!
sebab sangka ko ade lah hnya seorang penjual baju
xpakai spek doh
pandangan jadik kabur
slumber gilak aku sound de
wakakakaka!

Friday, August 8, 2008

projek : kete mainan

hurmm
dlm group aku ade 6org bkl engineer hebat [cewah!]
elmi,fadzreen,dasuki,amer,haziq dan lagi sorg aku xtau name sape

erm erm
ktorg start projek neh 2 mggu lepas
mula-mula kne wat design kete kt software
masing-masing da lupe kot cara gune software terbabit
jadi, yg tercipta adalah sebuah kereta yg amat simple
sbb tareti nk design yg complicated
huahua

dlm projek neh terbahagi kpd 7 group
group laen sume, mak aih design gempak-gempak weh
gilak!!

so, lepas da present design kt lecturer
ktorg pon diarahkan ntok siapkn kete dlm mase smggu
rekod ntok dipecahkn adalah 7m/s
laju wo!
so kami pon wat la keje

pas da siap-siap sume
nie la hasilnye
taraaaaa....


bajet kete ferrari
wakakaka!


sebelom race

dlm race neh ade time trial 3x

video
1st time trial (tiada catatan masa)
[suis tercabot, kete benti ditengah jln]

video
2nd time trial (tiada catatan masa)
[alignment tayar lari menyebabkn kete melanggar dinding]

video
3rd time trial (9.44s)
[kete successfully pegi ke garisan penamat. tp catatan kurg baek sbb bateri low]


nie kami mintak percubaan terakhir ngn bateri baru beli

video
4th time trial (3s)
[peh, laju kn..?]

video
ini mase perlumbaan sebenar
[num 3 dibelakang kete group pe ntah n kete lecturer]

time kaseh diucapkn kpd rakan seperjuangan
yg telah bertungkus-lumus siapkn kete ini