second blog

Sunday, August 31, 2008

merdeka 2008.


merdeka kah aku?

fuh.
aku amat penat merdeka tahon neh.

11am : bangon pagi.
11.10am : maseh mamai.
11.30am : mandi.
11.45am : myspace.
12pm : kuar umah amek zuher.
12.30pm : tunggu komuter bersama zuher dan ayu adikku.
1pm : naek komuter.
1.15pm : call amy. ["i pegi lambat sket" dia kata.]
1.20pm : komuter da penoh sesak.
1.23pm : ad call. tanya aku lepak mana.
1.30pm : nampak awek hawt dalam komuter. [maen mata sket.]
2pm : sampai kl sentral. hujan lebat. xleh naek monorel.
2.15pm : beratur beli kupon taxi.
2.20pm : beratur tunggu taxi.
2.30pm : dalam taxi pegi ke kl tower.
2.45pm : tiba di kl tower. kedengaran pijie sedang memekak, 'percobaan.... percobaan.....'
2.46pm : berlari mencari pentas.
2.47pm : berdansa didalam hujan melayan bittersweet.
3pm : bittersweetmenutup persembahan dengan lagu kucing hitam.
3.05pm : band band xbest pefom. pegi toilet. pegi beli air. lepaking.
4pm: call amy. "i ngan nulu pegi rantai la" amy cakap. "jom ah elmi datang sini" jeju tambah. siot jek.
4.45pm : terserempak ngan ully. dia baru smpai. lepak sama dia. aidil couple join.
5pm : izan sampai. mahu jumpa dia. skali tengok dia datang sama alan. agak mesra dan aku jeles. walau akak sama bf akak dia ade. aku tetap jeles. mungkin dorang ditakdirkan ntok bersama.
5.03pm : bunkface in action. high school rocker pembuka selera. bunk anthem,situasi dan silly lily diikoti. [ully tolak aku mosh. akibatnya, kepala aku benjol terhantuk sama zuher]
5.25pm : tiba giliran couple. hanya 5 lagu. dem !
5.45pm : skudap-skudip. hanya 3 lagu. lagi dem !
6.20pm : oag. 5 lagu sahaja. aww, amat busan bila radhi mula membebel pasal merdeka.
7pm : gig tamat.
7.05pm : salin baju.
7.15pm : menegor hanna.
7.20pm : bergerak sama zuher dan ayu menapak ke stesen putra klcc.
8pm : snap pict bawah klcc.
8.20pm : beratur beli tiket putra.
8.25pm : naek putra.
8.30pm : mengenang naseb aku dengan budak izan tuh. ishh. tertedo dlm putra.
8.45pm : tiba di putra kelana jaya.
8.50pm : tunggu bus.
9.30pm : baru dapat bus.
9.50pm : tiba di the curve.
10pm : melepak tunggu makhluk bulan yang laen.
10.30pm : makhluk bulan, aiman,shy,alep,muaz,lihin,g-ma,asrul tiba.
10.45pm : aku merasa busan.
11pm : mula mendajal makhluk bulan yang laen kerana terlampau busan.
11.02pm : menyembur spray buih kepada mereka sume. dorang tahan sabar. abes 1 botol. dorang xtahu aku ade lagi 2 botol.
11.30pm : serangan kedua. kali neh btol btol kaw. abes keputihan masing masing. dorang g beli kelengkapan perang ingin balas dendam.
11.35pm : aku melarikan diri smbil menyembunyikan diri. dem! macam kena kejar pulis weh. 7orang cari aku sorang.
11.45pm : dorang leka ugut adik aku. aku serang hendap dari blkg.
11.46pm : aku ditangkap zuher. dorang kepung aku. aku abes keputihan. masok mulut benda tuh. mak aih. sodap weh! wakakakaka!
11.48pm : aku pening akibat tertelan bnde tuh. dorang maseh xtahu aku ade lagi 1 botol sedangkan dorang dah abes 12 botol serang aku.
12am : melaung merdeka. smbil mnyerang dorang wat kali terakhir. hahahaha! padan muka.




12.05am : melepak sambil snap gmba.




1am : jalan kaki cari kete dorang. sesat.
1.20am : pegi lepak kt kelana jaya.
1.35am : order makan. satu hari suntuk x makan.
3.30am : sampai umah.
3.31am : myspace.
3.32am : tertedo.
6am : terjaga depan laptop.
6.01am : tutop laptop.
6.02am : tedo sampai lebam.

4 comments:

Anonymous said...

no comment..
hahahahaha..=D

::n.u.r.u.l.a.i.m.i:: said...

nyesal tak gi kl tower
damn yu...iskk merdeka kamu sgt best
agak kejelesan :S

elmi said...

hehe
jeles ke?
i xde niat nk kasik sape sape jeles pon wat entry neh.
tp kalau ade yg jeles, bagosla.
wakakakaka!
naseb xde gmba i kebuihan.

ratnakesuma said...

merdeka kah kau?

serius. sampai skrg aku x phm knpe teenagers ske sgt sambut mdeka mcm barat pnyer style. may be sbb takut kalo2 x ikut arus kemodenan n globalisasi yg sedang berasak2 melanda negara kita skrg nih.


kalo tanya teenagers yg berbangga sbb diorg pg sambut mdeka kat sana sini tu pasal erti kemerdekaan, sure jwpn yg klise akan terpacul dr bibir2 comel diorg tuh....


"merdeka bermaksud kebebasan"


"negara kita sudah bebas dr penjajah"


"kita semua sudah merdeka sebab kita semua dah bebas"



tp bg aku, kata2 yg sebegitu lgsung x mberi mkna. apa erti merdeka yg sebenar2nya?
aku x berani nk mengatakan bahawa negara yag amat aku sayangi kini sudah bebas sbb aku masih lg merasa terjajah. terjajah dgn ideologi2 drpd barat. terjajah dgn sikap2 yg dibawa daripada barat. terjajah dgn budaya2 yang datang dari barat. merdeka kah namanya tu?



p/s: aku x tujukn protes ini kpd anda. terlangsung anda menulis ttg kemerdekaan yg aku langsung x berani nak sentuh. jd aku selitkan sedikit pendapat aku. sekadar pendapat cuma.