second blog

Tuesday, March 3, 2009

tiba tiba.

secara matematiknya , aku sudah berkampus di UiTM Penang ini sudah hampir 3 tahun. aku tidak pernah sekali pon berbangga dengan status kerakyatan aku sebagai seorang pelajar UiTM Penang ini. kerana ada sebab-sebab tertentu yang membuatkan aku rasa sebegitu.

tetapi

tiba-tiba. secara tiba-tiba...

tadi malam , selepas kelas , apabila aku keluar dari kampus , semasa tengah tunggu traffic light bertukar hijau , aku tiba-tiba merasa bangga menjadi pelajar UiTM Penang ini. entah kenapa. tiba-tiba saja.

sejak dari itu , otak aku asyik memikirkan tentang ijazah. padahal sebelum ini , aku memang sudah menetapkan hati aku untuk tidak menyambung pelajaran aku lagi selepas ini. tapi tiba-tiba , aku mahu sambung ijazah.

tetapi

aku tidak mahu sambung dalam bidang mekanikal. aku mahu sambung dalam bidang berkaitan multimedia. seperti grafik , IT , musik atau sebagainya. boleh ke?

aku sememangnya amat menyukai benda berkaitan dengan nombor. dari dulu lagi aku dijinakkan dengan nombor. bidang mekanikal memang banyak masa aku bermain dengan nombor. tetapi aku rasa aku nak menceburi bidang baru yang berkaitan dengan html codes , css dan lain-lain.

pasti ramai yang membantah. aku sendiri tidak tahu lagi arah tuju hidup aku.

semoga berjaya elmi.
tiba-tiba aku rasa aku cool.
*takde kena-mengena.

5 comments:

scha said...

kau memang..
nak blaja computer science la nih..?
my advice..
hmmm...i don't bother..hahahahaha!
laaa..kau nye minat..go on je la..
hehe..

aku/kamu/dia said...

haha^^
emm,its okeyh la emi^^
just choose wise..and be wise^^

tazo said...

pape pun jgn risau..
aku ttp sokong ko!
ilmu tu x der batasnyer...
just do it!

AmY said...

selagi mampu belajar je.
ilmu tinggi ni tak rugi

Moja [Bulan] said...

btol tu amy.. =)