second blog

Sunday, March 22, 2009

mencari sesuatu yang BARU.

ya , aku ingin mencari sesuatu yang baru. sesuatu yang boleh membahagiakan aku sepanjang hidup aku. aku tidak lagi mahu bahagia yang sementara. sementara yang bermaksud betul-betul sementara.

bahagia yang FAKE. bahagia yang penuh dengan penipuan. bahagia yang penuh harapan palsu. bahagia yang menyakitkan hati.

tapi aku tahu korang semua tahu yang aku ini ELMI yang tidak pernah kecewa GILA dengan apa pon yang terjadi kan? aku jenis seorang yang bila jatuh , terus bangkit. tidak sekali dalam kamus hidup aku yang aku akan jatuh , mengenang nasib , menangis , meraung , meronta , berguling-guling dan mengambil masa selama mungkin untuk kembali berdiri.

dulu aku akui , pernah sekali aku begitu. tapi bila dikenangkan kembali , tak guna meraung untuk sesuatu yang sudah lepas. sesuatu yang tidak akan kita kembali peroleh. bukan begitu?

lebih baik terus bangkit mencari sesuatu yang baru , masa pun tidak dibuang begitu saja. life is toooooooo short for misery. let's have fun. tanpa dugaan-dugaan yang sebegini , hidup tak colourful. pasti bosan hidup ini kalau senantiasa hidup kita happy. tak rasa nikmat dunia la kalau macam itu.

kini aku bangkit. aku terus berlari. tidak toleh belakang lagi. di depan terlalu banyak benda yang aku mahu kejar.

selamat tinggal masa silam

tunggu aku masa depan

hari ini 22 mac. aku ucapkan selamat hari lahir untuk Eqbal. semoga panjang umur dan terus cool. HAHA !!

5 comments:

scha said...

yup..u're damn right...ahahaha!
but..aku nak rehat jap..
ahahaha..
mie...!!!!
damn aku rhendoo kau...
balek laaaa....!

ratnakesuma said...

u r rite, my friend.

(^_^)

seYza said...

tul tuh elmi...
aku sokong gler...
tp....
if kite btul2 kuatn bersedia...
brulah kte leh lupa mse silam tu..
serioushit!!!!
ape2 pun,aku sokong pe y ko ckp tu..

Lubby said...

semoga jumpa sesuatu yang baru itu.
cari dan gali pasti jumpa.
apa yang pergi biarkan pergi :)

mary said...

betul 2 elmi..:>