second blog

Friday, February 13, 2009

maaf , aku tidak sambut hari kekasih.

aku tidak menyambut hari kekasih bukan kerana aku tidak berpunya. tetapi aku memang tidak pernah celebrate pon hari kekasih bersama ex-ex aku. kalau pon aku ada girlfriend sekarang ini , aku masih tidak akan celebrate kot.

kenapa aku tidak celebrate?

ada dua sebab. pertama , agama islam sememangnya melarang umat islam untuk menyambut hari kekasih ini kerana sebab-sebab terciptanya hari kekasih ini. aku sendiri tak tahu apa yang terjadi pada zaman dahulu kala itu. tapi yang aku tahu , ia ada berkaitan dengan seorang paderi bernama st valentine yang berketurunan nasroni [maaf kalau salah eja] yang dihukum bunuh pada tarikh 14 februari.

sebab kedua pula adalah kerana , bagi aku secara peribadi , hari kekasih bukannya terjadi pada 14 februari saja. pada aku , setiap hari merupakan hari untuk kekasih aku. nama pon girlfriend kan? kenapa nak sayang gila-gila girlfriend satu hari saja kan? macam juga hari ibu , hari bapa dan sebagainya.

tapi...

kalau aku nak keluar dengan perempuan pada tarikh 14 februari , mesti dia fikir aku mahu date dengan dia sebab valentine's day. adoi , macam mana ni? next week aku dah ada plan. minggu lepas itu pula aku nak balik nilai. minggu ini saja yang aku free. patot ke aku ajak dia keluar ya? hmmm...

* kepada kawan-kawan yang bakal date dengan pasangan masing-masing esok , tolong jangan lupa aku. HAHA ! takde kena mengena.

4 comments:

Lynyu said...

haha gylee tacing! (;

Anonymous said...

kua je. tapi ckp dgn si dia bkn psl " v day ". hehe. mean pon x pnh smbut v day ni. haaaaaaaaa. x pnh wooooo~

AmY said...

alahai..sedih~~~

erk i pun tak sambut valentine tapi i sambut anniversary parents i every 14 feb..hehe

selamat dating ( itu pun kalau u jadi ajak perempuan tu keluar :P )

scha said...

keluar je..
tp orang melayu kan sempit pemikiran..
mesti dorang ingat korang celebr8 v day nnt...
hahahahaha..
ko ptt tulis kat dahi..
"i'm not clebr8ing v day..thank you.."

hahahaha~~