second blog

Saturday, February 14, 2009

poyo dan pembalasan.

selamat pagi.

kali ini aku mahu bercerita tentang maruah seorang kenalan lelaki aku. aku tidak kenal dia sangat , tapi aku kenal dia melalui seorang kawan aku iaitu Eqbal.

cerita bermula macam ini.

pada suatu hari , aku dengan Eqbal dan beberapa orang kawan yang lain main futsal di suatu tempat. secara kebetulan , si kenalan aku ni , Ahmad [bukan nama sebenar] ada juga main futsal pada waktu yang sama.

selepas saja habis bermain , kami bergerak ke restoran mamak berdekatan untuk minum. di ketika itu , si Ahmad ni ada juga di sana , secara kebetulan juga. selepas itu , dia memanggil Eqbal untuk berborak seketika.

selepas selesai berborak , Eqbal datang kepada aku , cakap yang team Ahmad ajak lawan futsal. dia cakap , kalah kena belanja air tin 100 plus seorang satu. kitorang pon setuju.

selepas itu , budak-budak team Ahmad ni kalau berjumpa di kampus , mesti macam poyo gila. 'jangan lupa , beli siap-siap air tin nanti. kitorang nak air yang macam ini tau?' [sambil menunjukkan tin air minuman tersebut].

si Eqbal sudah tensi dengan keadaan tersebut. aku dan fadzreen masih tenang menghadapi situasi. tapi kerap juga la budak-budak Ahmad tu macam berlagak poyo.

tadi , hari perlawanan. tanpa banyak cakap , kami teros turun court , main biasa biasa. tapi mereka main memang nak menang. siap tendang kaki semua. memang gaya nak menang. tapi malang bagi mereka , mereka dibelasah 9-4.

cakap poyo gila , ingat hebat sangat. sekali kena belasah.

selepas habis game , kami tuntut habuan kami. aku terdengar seorang dari mereka cakap pada Eqbal , 'tadi aku dengar kau cakap , the deal is off'. SIALAN ! kau dah kalah , kau tak mahu bagi. kalau kau menang , aku tahu kau mesti kecoh nak air tin. takde maruah la weh korang ! jangan harap nak main dengan korang lagi. LOSER !

aku bukan nak sangat air tu , singgit sengah saja. aku mampu beli sendiri la weh ! tapi ni melibatkan maruah kau. aku ingat kau akan berdiri menegakkan maruah diri , tapi tidak. haha kau memang seorang yang LOSER terhebat ! siap balik awal. sumpah kau poyo nak mampos , pegi MAMPOS !

siap bawa awek datang , bajet nak menang , nak tunjuk bagos. sekali kau kalah , lepas tu buleh pula tunjuk depan awek kau , yang kau takde maruah. kesian aku tengok kau.

* aku tak mahu lah minum air tu ! aku cuma dah sepakat dengan team aku , cuma nak simbah air tu merata-rata saja. saja nak tunjuk kitorang pon boleh poyo juga. tapi poyo selepas menang. bukan poyo sebelum apa apa terjadi ! BODOH !

4 comments:

scha said...

good..
orang poyo cmtu elok di simbah air longkang je..
muahahaha..

AmY said...

rileks laa, tak payah gaduh2...biar mereka dengan ego mereka

:D

Eerie Liuvyx said...

ptot krg kene r buat deal,
bg ketiak kat sape yang kalah
lagi2 lepas men futsal.
terbaik sial
hahahah

Dahlia Mazelan said...

haha!
elmi taniah kerana menang!
xpe korang menang, atleast u x payah tgk depa tuu poyo-poyo lagi..