second blog

Friday, May 8, 2009

good bye for good.


aku baru saja habis paper calculus sebentar tadi. itu paper last  aku semester ini. ini semester last aku. jadi , kesimpulannya , aku dah tiada exam lagi selepas ini dan ini juga bermakna aku sudah merdeka. merdeka dari jajahan UiTM Pulau Pinang yang tidak cool ini.

tapi sedang aku melangkah keluar dari kampus sebentar tadi , aku rasa semacam. satu perasaan yang tidak pernah aku jangka aku akan rasa. aku rasa sedih untuk meninggalkan kampus itu. tadi itulah kali terakhir aku menjejak kaki di kampus itu sebagai pelajar UiTM. aku rasa , mungkin selepas ini , aku tidak akan jejak lagi ke kampus yang telah memberi aku 1001 kenangan.

*sebak*

ya , aku memang menantikan saat ini. saat dimana aku tidak lagi perlu bangun pagi untuk ke kelas. saat aku mengecapi kemenangan menuntut kemerdekaan dengan menggenggam segulung diploma. saat dimana aku rasa aku bebas dari segala buku dan nota-nota serta assignments.

tapi aku harus tidak lupa dimana disini , di Pulau Pinang ini , sejak 3 tahun yang lepas , aku telah berjumpa dengan ramai , aku ulang , ramai sahabat yang hebat-hebat. walaupun aku akui , sahabat di Nilai juga tidak kurang hebatnya , tapi lain hebatnya dengan sahabat yang aku jumpa di Pulau Pinang ini. beza hebat mereka dengan hebat budak weng

di sini aku diketemukan dengan Tazo , Capyq , Afiq , Acap , Erie , Kapan , Hakim , Affe , Emon , Zaid , Syed , Eqbal serta Nabila dan juga Zuzu[sekadar menyebut beberapa nama]. tidak lupa Fadzreen , yang pada aku merupakan sahabat terbaik di Pulau Pinang ini. aku rasa mereka hebat , masing-masing mempunyai kehebatan yang tersendiri. aku bangga kerana aku diketemukan dengan mereka.

semalam aku ada cakap dengan Capyq dan Afiq , orang yang paling akan aku rindui di Pulau Pinang ini adalah Acap. entah lepas ini bila lagi dapat ketemu muka , bersua mata dengan dia lagi. InsyaAllah , kalau aku datang Penang nanti aku call kau.

disebalik sahabat yang hebat , aku juga punyai musuh yang tidak kurang hebatnya juga disini. semakin banyak karenah perangai yang aku boleh jumpa disini. Din , Paklah , Eina , Farhana , Shahrul dan Haziq[sekadar menyebut beberapa nama]. tanpa mereka-mereka ini , aku tidak mungkin menjadi lebih matang.

dikesempatan ini , aku ingin mengucapkan terima kasih kepada semua , maksud aku semua , yang terlibat sejak sehari sebelum aku mendaftar di UiTM sehinggalah ke hari ini. semua. terima kasih.

dengan ini , aku kini menjadi salah seorang ahli Alumni UiTM. haha

good bye Penang. and it's good bye for good. i'll never come back. [sedang poyo]

p/s : kalau aku ada repeat paper , tolong abaikan entry ini.

3 comments:

.amiey. said...

pelik kan feeling masa kite last day sane?
even rasa epy da bebas tp ada semcm perasaan sayu kan?

alumni sudah.
sile kuruskan badan utk segak di hari konvo
:))

congratz ohhh

Dahlia Mazelan said...

mintak2 jng la ada repeat paper..
kalo ada elmi kena mai jmpa aku!!
haha!
janji!

Anonymous said...

orang yang paling akan aku rindui di Pulau Pinang ini adalah Acap <--- sapa ni? *malu-malu perasan*