second blog

Tuesday, May 19, 2009

besi sangkar dihatiku.

sejak akhir akhir ini , aku rasakan yang diri aku semakin baran. aku sendiri tidak tahu kenapa. sampaikan orang-orang terdekat aku juga perasan akan perubahan yang dialami diri aku ini.

aku perasan , aku mula tidak dapat tahan sabar sejak beberapa minggu sebelum final exam aku tempoh hari. ada saja benda yang aku mahu melenting. aku sendiri tidak tahu kenapa. aku rasa dalam aku tak sedar , aku ada saja macam marah menengking housemates aku.

bila selesai exam , aku pulang ke rumah , ada saja yang tak kena bagi aku. bila ayu suruh hantar ambil pergi tuisyen , aku melenting. mana taknya , pagi sabtu , pagi ahad dah suruh aku bangun. bila abah suruh install software dekat laptop dia , aku mula menengking. bila abah cakap pasal kerja , aku mula meninggikan suara.

bila kawan-kawan lambat siap untuk ke sesuatu majlis , aku meradang. bila kawan-kawan cancel untuk ke mana-mana last minute , aku mula bengis. bila ada yang sms mengenai benda-benda yang tak patot aku tau , aku geram.

kemarahan aku tidak lagi dapat aku kawal. mungkin kerana cuaca yang kebelakangan ini makin panas. atau mungkin iman didada aku yang makin menipis. seriously , sekarang jangan korang cari pasal atau buat silap dengan aku. kalau tidak , mungkin ada terjadi kes bunuh nanti. HAHA !

bila aku cuba ungkai satu persatu , kenapa aku jadi begini , aku dapat beberapa sebab. selain dai faktor cuaca yang panas , aku dapat rasakan yang aku stress dengan schedule hidup aku yang aku lalui ini. hari-hari benda yang sama. mungkin sebab dulu aku ada class , tapi sekarang sudah tidak ada. jadi aku rasa busan. menghadap game yang sama juga aku rasa busan. duduk melepak dekat tempat sama tiap-tiap malam juga membusankan.

lagi faktor adalah , kekosongan jiwa. kekosongan jiwa bermaksud , bukan tiada cinta. tapi jiwa kosong. semua lagu yang aku dengar pon aku rasakan busan. kerap kali aku menekan butang next. semua movie yang aku tonton pon tidak habis aku tonton. kosong. aku tidak tahu kenapa kosong.

bila melepak dengan kawan-kawan , jangan ingat aku dapat release tension. selalu aku akan melayang terbang. otak aku selalu jadi blur. aku jadi amat bingung. aku rasa aku perlukan satu penerajangan yang boleh buat aku appreciate hidup ini.

maafkan aku kalau aku termarah korang sejak akhir-akhir ini. aku cuba kembali dekatkan diri aku dengan tuhan selepas ini. aku akui , solat aku akhir ini makin kurang. akibat kelalaian hidup.

oh ya , kalau ada sesiapa yang masih berurusan dengan Bulan Clothing yang melibatkan wang , tolong hentikan. Bulan Clothing sedang rebranding. tukar management , tukar segalanya. malah password myspace Bulan Clothing pon aku terus tukar. bergolak sangat dah financial kami. salah siapa? salah aku. sebab terlalu percayakan orang.

p/s : tahniah kepada seorang kenalan yang bakal bertunang dengan gadis idaman. setelah bercerai dengan isteri baru sebulan lebih. :)

8 comments:

AmY said...

sit back and releks. senyum tau! (:

Anonymous said...

baran?
xkan menopause kot
:P

tazo said...

rilek ah mie...
tau ko rndu aku..
wakaka...
chill ok!

neeya qurnia said...

elmi..
jgn la slalu cmtu..
x elok tau..
ngn melenting kt owg bukan cara utk lepaskan bowink or ape2..
u should make something that makes u happy..
sabar jela menjalani hidup ini k?
mgkn pasni something better can be happen to you soon..
just wait and see ya?

happy alwayz beb..

Anonymous said...

knp tulisan pd p/s tu terlalu kecik???
adakah ia salah satu punce ko baran

-c@pyq

Anonymous said...

kekosongan jiwa bermaksud , bukan tiada cinta. tapi jiwa kosong. <--- SALAH.

KEKOSONGAN JIWA bermaksud jauh dari ALLAH. maksudnya, tidak lagi dekat dengan ALLAH. sbg cth: klu jiwa kita penuh, mudah kita nak buat apa saja pekerjaan. contoh terdekat, bgn subuh atau tahajud. Cara utk memenuhi jiwa, kembali kepada ALLAH. ingatlah zikir itu makanan jiwa.


-Ceghap-

Anonymous said...

kepada insan yg bernama ceghap.
i kinda agree with you,
macam aku, bila aku rasa kosong,
aku takut.
aku takut jauh dr Allah.
walau amar maaruf nahi mungkar aku x sekuat mana.
tapi aku tak mau jauh.
igt pada Allah selalu :)

Anonymous said...

ala elmi...
klu dh suke luah je...
bkn nye ko rugi ape2..
hakhak...
klu ko tggu lg merana...
wakakaakak

-dari shbt yg inginkn ko bahagia-