second blog

Wednesday, September 16, 2009

blind spot

dalam dunia ini , kadang-kadang orang tak sedar yang dia ada something special. sebab dia terlalu fokuskan tentang sesuatu yang lain. kita tak boleh jugak nak salahkan orang macam tu , sebab mungkin dia ada reason tersendiri.

aku ?

aku dah busan jadi blind spot kepada semua orang. hanya nampak bila nak luah masalah. tapi bila masing-masing happy , aku ditolak tepi. bukan sekali , tapi banyak kali. bukan seorang , tapi ramai orang.

bila orang kata aku memilih , aku tak mampu nak kata apa. sebab aku jenis susah jatuh hati. but when i fall , i fall hard. real hard. but in the end , there will always gonna be a sad ending. always. macam aku cakap tadi , bukan sekali , tapi banyak kali. bukan seorang , tapi ramai orang.

aku busan. betul , aku memang busan.

ada yang complaint bila tengok aku single. betul , ada yang complaint. mungkin dorang risau tengok aku selalu seorang. tapi nak buat macam mana , orang macam aku ni tak ada orang yang nak. kejap , aku tipu. ada orang nak. tapi betul la tu , aku memilih. dan orang yang nak aku itu pulak sekarang ini yang jadi blind spot. kan ?

itulah , karma itu wujud. Tuhan itu Maha Adil.

aku tak pernah tipu diri sendiri. bila aku suka , aku cakap suka. bila aku tak suka , aku cakap aku tak suka. itu sebab aku pernah tak go on usya seorang perempuan ini , hanya sebab dia suka webcam. ya , aku tak suka perempuan yang suka webcam. macam budak-budak. kalau webcam saja tak apa. tapi janganlah print screen macam lynyu tu. dorang budak lagi , tak apa la. ;)

itulah mungkin karma. aku pernah buat orang , sekarang turn aku la pulak dibuat orang. nampak tak sekarang yang karma itu wujud ?

aku penat tau tak ? bila aku sudah mula rapat dengan perempuan yang aku suka , dorang hanya akan anggap aku sebagai kawan. paling tak boleh belah , anggap aku adik. yelah , aku ni budak budak. tapi aku tak kesah pon. karma itu ada. karma karma karma.

aku ini jenis yang akan fikir macam macam. tapi percayalah , aku hanya fikir macam macam hanya bila aku busan serta sendiri. kalau aku tidak busan , kalau aku ada orang orang yang berada dengan aku , aku tidak akan fikir macam macam. serius.

jadi sahabat aku semua yang tahu cerita dari mula sampai habes , tak perlu risau. aku okey. tak ada cubaan bunuh diri pon. merepek. aku masih tahu agama aku. tak guna nak guling-guling sedih sana sedih sini , menangis sana menangis sini. tak ada gunanya pon. kalau orang dah tak nak , orang tu takkan nak jugak walaupon kau dah berguling dari nilai sampai klang sekalipon.

setiap yang jadi , ada hikmah kan ? aku percaya , Tuhan dah sediakan satu jalan untuk aku. tak ada jodoh dengan dia , pasti aku ada jodoh sama dengan orang lain. bak kata kak wani , percaya pada Dia.

aku selalu nasihat orang yang buzz ym aku tengah malam buta , pasal dorang baru break up , dorang gadoh besar sama bf atau gf dorang. aku cakap , kalau orang tak nak , buat apa nak kejar. kan ?

aku ini pulak jenis , tak reti nak cakap tak serupa bikin. jadi bila aku dah nasihat orang , kalau aku sendiri tak praktikkan , aku rasa macam aku tipu diri sendiri. pandai cakap , tapi tak pandai buat.

aku punya impian , untuk jadi idola ramai orang. untuk jadi contoh kepada orang ramai. orang akan tunjuk aku , benda baik lah tapi. jadi bila aku dapat jadi contoh yang baik , orang mengikut contoh yang aku tunjuk , insyaAllah , satu malaysia ini dah tak ada orang nak emo. semua orang nak move on je. mesti best.

aku yakin , korang kenal kak fynn. kata-kata dia selalunya memberi kesan kepada orang. aku nak jadi macam dia. aku tak nak jadi blind spot lagi. blind spot tu macam sial sebenarnya. kalau betul kau tak pandang , memang boleh parah hidup kau.

blind spot. macam kool je kalau short film aku yang aku dah bincang sama shy dengan lubby itu nanti tajuknya blind spot. mesti best.

oh ya , lepas ini , korang try ignore entry lepas-lepas dalam blog aku ini ya ? itu semua kenangan. kenangan yang tak boleh nak buang. aku ini bukan jenis suka delete entry. aku bukan jenis suka delete apa-apa. korang faham maksud aku kan ?

biarlah lepas ini aku ada kehidupan dengan perempuan lain pon , aku tak kesah kalau dia baca entry-entry lepas aku ini. kalau dia nak terima aku , dia kena terima aku sebagai aku. kenangan adalah kenangan. percaya aku , yang kenangan bagi aku adalah kenangan semata.

semalam adalah kisah silam.

hari ini realiti.

realiti lebih bermakna dari kenangan.

blind spot ? bukan aku lagi.

aku cuma nak jadi seorang yang istimewa kepada seorang yang istimewa yang lain.

p/s : best jadi dia , dah buat palat macam macam , ada yang tetap setia sayang. untung gila.
p/s lagi : alhamdulillah , setakat ini , tarawikh 10 malam terakhir ramadhan aku berjalan lancar.

8 comments:

Anonymous said...

takpe :) jodoh di tangan Allah :)

-jeju malas login-

AfiDani said...

...but when i fall , i fall hard. real hard. but in the end , there will always gonna be a sad ending. always.
same je mcm case aku. slalu frust. xde sape yg tau.xpe2, hidup perlu diteruskan. biar cinta dtg sendiri :D

Lubby said...

kami as a friend sentiasa ada utk kau elmi weh!!!
ada tu someone out there mcm kau nk.

Anonymous said...

hmm..xpe2..jgn sdey2..kitowg kwn2 nie ade je tuk ko..kwn2 lg setia drpd sum1 special..pndpt aku la..ko deserved better mie..cheer up my fren..=)

Anonymous said...

kita masih muda,relax.

-azizulhakim-aku pun malas nak login cam jeju,hehe

Anonymous said...

ko ader pontensi nk g lebih..baik jgn couple dl..kadang2 diorg nie melambatkan keje dan menyekat perkembangan..Tun Mahathir penah berkata "doktor cucuk jantung saya..operate sana sini..tetapi tiada apa yang boleh menyekat darah polotik dalam badan saya kecuali yang berada di sebelah saya (sambil menunjuk kepada isterinya)..fikir2kan la..

--rimza--terlalu malas nk log in--

Syzwni A. said...

elmi busuk!!! i single. lama juga nak cari yang betul2 untuk diri sendiri. takpe, if orang lain anggap u cam budak2 ke apa.. apa lagi i yang tak membesar2 lagi ni. as long u ada kawan yang appreciate u, u tak perlu risau. hidup sekarang penuh makna. pentingkan environment u ok?

Anonymous said...

LAME GILE