second blog

Friday, November 6, 2009

go green !!

seperti diketahui ramai , aku seorang yang tidak makan sayur. satu jenis sayur pon aku tak makan. nak kunyah pon geli. kecuali sea weed.

"kenapa ?" , tanya mereka.

dulu jawapan aku agak sangat lame. jawapan sangat tidak matang , sangat tidak logik. jawapan aku berbunyi begini :
"sebab saya allergic pada sayur. kalau makan , gatal gatal."

kau orang rasa , siapa percaya jawapan aku tu ? nobody kot. haha

hari tu cik afie zin tanya :
"kenapa you tak makan sayur ?"

aku yang bajet nak bagi jawapan yang logik tapi tak berapa nak jadi terus jawab :
"saya seorang yang mencintai alam sekitar. you bayangkan atas muka bumi ni ada berapa bilion manusia ? kalau semua makan sayur , habislah tumbuhan atas muka bumi ni. nanti macam mana anak cucu kita nak hidup ? tak ada oksigen. GO GREEN !"

sumpah jawapan tu pon tak logik jugak. yang orang makan adalah sayur. bukan pokok , cik elmi oi. =)

masih di cyber cafe petaling street
5:03 pagi
dah ada orang masok main dota dekat pc sebelah

1 comment:

~ FaRaH ZaTy ~ said...

bungoks la ko.. x ckup zat ko ni.. hahaha..