second blog

Friday, October 30, 2009

idola [satu]

photography


malam ini aku rasa macam teringin nak kongsi tentang siapa idola aku dalam bidang photography. tiba tiba rasa macam jeles gila dengan gambar gambar dia walaupun hakikatnya seorang manusia tidak patot cemburu dengan idolanya.

okey , idola aku ialah Fad Manaf. ramai yang mungkin tak kenal dengan beliau. tapi mungkin ramai juga yang familiar dengan nama beliau. dan mungkin ramai juga tertanya , kenapa Fad Manaf ? bukan Sue Anna Joe ?

mungkin aku tidak berapa minat dengan Sue Anna mungkin sebab pada mata aku , beliau ini agak sombong. tidak seperti Fad yang lebih ramah dan humble. rasanya.

pernah selalu berjumpa dengan Fad. terutamanya pada show show Hujan. beliau merupakan official photographer Hujan selain Eone , Kareem dan juga Azim. dan aku pernah bergelar official photographer Hujan sekali untuk trip ke Indonesia tempoh hari. jadi aku macam agak proud bila dapat berdiri semegah mereka mereka ini walaupun aku sedar karya aku tidak sehebat mereka. mana ada bayi lahir terus berlari. kan ? :)

okey , mari kita lihat sedikit sebanyak hasil petikan jari Fad Manaf. aku pasti korang teruja.




okey aku paling tak suka gambar atas ni. nuff said. :)

gila kool kan gambar gambar dia kan ? apa yang aku tau , Fad ni dia gemar dengan gambar black and white. walaupun tiada warna , tapi still aku rasa macam lawa gila la kot gambar tu. kan ?

tapi lately , apa yang aku perasan , Fad dah kurang bermain foto. dia lebih terjurus kearah videografi. ini antara video video yang dia buat.




cool jugak kan ? itu sebab dia idola aku. :)
teringin nak ada projek dengan beliau.
mungkin suatu hari nanti.
insyaAllah.

cari Fad Manaf di :

3 comments:

sHEmA_sHImoT:D said...

aku pon suke fad manaf..setju dengan anna joe..hhihi
btw hard rock penang,my company yg buat..ade rase bangge siot diorg kate hard rock cafe cool..;p

Sue Anna Joe said...

Haa kantoi kata Anna sombong nah. Bukan sombong, tapi sangat pemalu dan pendiam. Jarang keluar bersosial, lebih suka duduk di rumah dan mengelakkan diri dari tempat orang ramai.

Anna memang betul-betul fail bab beramah mesra, kecuali dah jumpa selalu dan biasa, baru hilang rasa gementar dan segan untuk bersuara.

Ramai orang ingat sebab Anna tak tegur atau tak senyum terus label 'sombong'. Waaaa. Sedihlah camni.

Tiba-tiba rasa macam ruang berkenalan plak! Hehe.

Apa-apa pon, Fad punya works memang terbaik! :)

Elmi said...

alamakkkkkk kantoiii. :p hehe

tapi saya suka lepak itudio !! *winks*