second blog

Friday, October 9, 2009

tired and uninspired.

penat. letih. lesu.
*sighs*

dua tiga minggu ini aku rasa letih. bukan letih apa , letih duk berulang alik , Penang - KL - Penang. rasanya dalam sebulan ini , dah dekat 8 kali aku naik bas. bayangkanlah kalau dah setiap minggu balik Nilai.

orang mesti cakap aku macam macam bila aku selalu balik Nilai. aku bukan balik saja suka suka tiap tiap minggu. setiap kali aku balik , mesti ada sebab. bukan sesuka hati aku saja nak balik. letih. baik aku duduk rest dekat Penang ni ha. duit pon tak membazir buat tambang.

tak apa la , orang cakap , biar susah dahulu , senang kemudian. biar aku rasa beban sekarang , letih sekarang. tapi nanti bila semuanya dah nampak hasil , pasti aku gembira. bukan begitu ?

ini esok nak balik KL lagi ni. sebab sabtu ada interview. kali ini bukan interview masok tv dah. tapi ni interview kerja. wooooot. elmi dah nak kerja ke ?

aku saja cuba nasib. sebab ini kerja idaman aku setelah aku tak dapat jadi pilot dulu. moga yang ini aku dapat lah. sebab memang dari kecil aku suka travel. kalau dapat kerja ni , aku dapat lah melihat dunia luar dengan lebih terbuka lagi.


habes macam mana dengan lagi satu semester aku dekat UiTM Penang ni ?

hangus lah nampak gayanya kalau aku dapat kerja ni. tapi aku rasa boleh kan kalau aku nak study luar kampus kan ? nak buat macam mana , aku dah tak minat belajar. lagi pon bazir saja aku belajar , tapi nanti bukan dapat kerja jadi engineer pon. BUTA WARNA. memang tak dapatlah nak jadi engineer. harap ada saja diploma degree , tapi tak kemana. what's the point ?

habes macam mana dengan CAMNI CAP EHH lepas ni ?

tulah yang aku fikir ni. sebab bukan aku seorang yang pergi interview ni. aku pergi dengan Shy dengan Miraj. co-host pon pergi , cameraman pon pergi. hamek kau ! kalau tiga tiga dapat , memang susahlah lepas ni nak kumpul tiga tiga balik. kerja ikut roster. cuti lain-lain. takkan CCE nak bungkus camtu saja ? banyak dah berkorban ni. haihh.

*keluh lagi*

entahlah. aku serah semuanya pada Tuhan. KAU pilihlah jalan yang terbaik untuk aku. aku tahu KAU maha ADIL.

oh ya , aku sudah selesai puasa enam untuk 1430H. alhamdulillah.

dan oh ya sekali lagi , jangan lupa doa supaya kami bertiga dapat kerja ni. kerja idaman kami sejak sekian lama ni. amin.

1 comment:

Anonymous said...

TAPE.ADE REZEKI ADA.
GLUCK :)
p.s:shy makin hensem :p

-lubby-