second blog

Tuesday, April 28, 2009

tergugat

aku ingin berkongsi sesuatu yang aku rasa dalam benak akal aku tika ini.

aku punya ramai sahabat , ramai kawan , ramai teman. semua mereka memang sangat baik pada aku. ada di waktu kala aku sedang naik malah sedang jatuh juga. aku bersyukur kerana aku dikurniakan mereka kepada aku.

tapi. ya , TAPI.

sampai bila mereka akan ada untuk aku. aku tak rasa mereka akan sentiasa ada untuk aku sampai bila-bila. sampai waktunya , akan ada yang semakin menjauhkan diri dari kita. sampai waktunya , akan ada yang membenci kita.

tapi entry hari ini bukan ingin bercerita tentang itu. aku ingin bercerita tentang mereka yang semakin aku rasa jauhnya dari aku akibat masing-masing sudah berpasangan. sampai waktunya , mereka akan sentiasa disamping pasangan mereka dan lalu meninggalkan aku.

bagi yang lelaki , mereka pastinya ingin senantiasa bersama girlfriend dan meletakkan aku jauh-jauh. bagi yang perempuan pula , pastinya sang boyfriend akan menghindarkan mereka dari berkawan dengan aku terlalu rapat akibat masing-masing manusia punya perasaan cemburu.

kebanyakkan sahabat-sahabat aku serta kawan-kawan aku yang kini telah menemui bahagia. sedang berbahagia disamping yang tersayang. aku rasa , bulan ini merupakan bulan bahagia. ramai sungguh yang menemui kebahagiaan masing-masing.

shy sudah kembali bahagia dengan hanum. jeju sudah bahagia dengan zarul. amy sedang meniti alam yang sangat bahagia bersama pjoe. tazo dengan zety nya. manakala moja dengan mary. asrul dengan gadis beg politeknik PD. fendy dari dulu lagi dengan zai. aiman dengan zek macam dah tak boleh dipisahkan. muaz dengan gee dah memang macam belangkas. lihin dengan awek dia kat unisel sampai tanak balik-balik ke nilai. ad dengan awek depan kolej dia. ming tak payah cerita la , tunggu masa nak kahwin.

dan yang terbaru , aku dengar si ezza sudah berpunya ketika ini. scha dengan najmi juga sudah boleh nampak kemesraan mereka. afiq dah kembali baik dengan anys. si paeh pula dah ada calon , siap ada adik ipar.

haihhh , semua bahagia kan?

aku tak boleh tunggu lama. aku tak dapat bayangkan suatu hari nanti , bila aku nak melepak ke gig , aku ajak dorang semua , nanti semua bagi alasan , 'aku ada hal'. alasan biasa bila nak pergi keluar date dengan kekasih bila terpaksa mereject aku.

jadi aku rasa aku memang tak boleh menunggu lama. aku perlu pantas. aku perlu efisyen kini untuk mencari girlfriend. tak boleh ambil lewa lagi. sebab nanti kalau dorang cakap , 'aku ada hal' , aku boleh terus capai telefon untuk buat hal aku sendiri dengan girlfriend aku.

tapi masalah lagi. orang macam aku ini , ada ke orang nak?

21 comments:

bdak ijau said...

jgn berkate bgitu..hahaha
ade yg mahu tp malu..aparah,laki pn bpkiran cm 2 ke??
ingt gurl je...
tp mmg betol..ble sume kwan dh ade pasangan,rse jauh je dyorang...huhuhu

scha said...

mie...kau tetap paling utama dalam agenda hidup aku..xda istilah 'aku ada hal' kalo melibat kan kau..jadi kau tak yah risao..aku takkan tinggal kan kau..sampai kau rimas ngan aku..wakakaka...

and...bukan kah aku mesra ngan semua orang..? and pape pon, doa kan lah aku mampu tuka wallpaper laptop aku suatu hari nanti..

isk3~

p/s: mie, aku sayang kau....!!!!!
u're the best friend ever!!!!

.amiey. said...

alololo sayu nye. alaaaaaaaa
weyh aku ada penah lupe kawan je?
aishhh
kau yg lupe aku kot
relaks elmi
selagi aku belom kawen
selagi aku masih bole membahagi masa
i'll b there for u as friend, big sista ;)

sentap sial entri.wakakakkaak

Elmi said...

ijau : haha tau takpe kan kan kan?

scha : alaa dah dapat tiket pegi tengok hujan , baru nak sayang aku.

jeju : sentap ke? wahahaha ! :DD

I n n z said...

dptkah anda mengenal pasty
mengapa pekara sebegini terjadi ?

beta sdg memikirkan sebab nyew ~~

;p
tersebOk plak

|| E Y J A || said...

Elmi? Sape ade ipar paeh tu?
Ekekee :P

Moja [Bulan] said...

wawawa..sungguh kontroversi post ini..hehe.. =p

ceGhap said...

aku xde gf relex je.. boleh ke masuk universiti APEX USM...haaa ada hikmah kot... biar lambat asal selamat.. byk lagi aktiviti yg ko boleh buat klu kawan2 xde nak teman kau misalnya, bertadarus, tak pon kau boleh buat amalan, sekurang2nya kau dapat bekalan utk hidup yang abdi nanti.

paeh said...

ahahaha...
ape ni elmi...
ko buat ayat2 sdh plak...
kalo aku ade awek skali pn,aku xlpe korg la....
kalo aku da kawen skali pn,aku ttp de mse untk korg...
hahaha...
2 br calon la elmi...
kalo bleh aku nk calon yg kepale gile2,kaki gig cm korg...
hahaha
kn adik ipar aku da usha page ko...
hampeh wehhh...
hahaha

sHEmA_sHImoT:D said...

ala ciannyer awak..
cm despret giler nak awek..
jgn jatuhkan kemachoan mu kawan..
huhuh..

.syakeyra. said...

lihin x d awek kt unisel la.
hee..

bintangbicara said...

ada la weyh
confirm

atreyu strange said...

Don't push it.

Elmi said...

haha
korang memang best lah !
dah lama aku tak dapat komen banyak banyak macam ni.
:P

*teruja pulak*

paeh said...

nmpk sgt niat ko xsuci elmooooo...
hahaha

KarissaSimon said...

Elmi. no matter what, I promise you, I'll never leave you alone k? :D cos, obviously, boyfriends come and go. but friends, they stay :)) don't cry, k? :D i'm here bah. u want sweets?

Elmi said...

betul la aku sedih.
korang bahagia.
aku tak.
:(

Anonymous said...

weh...
bile mse lak aku ngan bdak poly...
mane cite hang dpt nie oooiii...
aku cm ko gak...
spe la yg nk...
hohoho...

encik ad said...

pergh. gile gaban ar entry kau.
siot jek.

kontroversi. emosi. dah la weh.

sape nak tinggal kau?
aku? baju hujan aku kau tak bagi.
aku nak tinggal kau ape. wakakaka.

mie. aku dah ade awek pun ade plak aku lupe korang. kalau boleh nak je aku bawak dia skali lepak ngan korang. tapi tak masuk pale. dem.

pape pun mie aku tak tinggal kau la weh. kite kan membe. tak.

kite KESAYANGAN. kan mie? :D

chek ezza inchik man said...

nak kami anjurkan utk anda lak?
sesi pencarian calon tok elmi. *wink*

hehe

Aurora Di Balik Awan said...

jiwang la..
x hujan la camni
mendung laaa
:P