second blog

Thursday, April 9, 2009

minggu terakhir di UiTM Penang.

oh sungguh mencelarukan. 
memeningkan. 
memenatkan. 
menyesalkan.

semuanya angkara diri sendiri. biasalah manusia. tidak pernah ada yang sempurna. ada saja yang buat salah. macam aku juga. tak lari dari masalah. tapi kali ini , masalah punca dari kesalahan diri sendiri.

padan muka aku.

*sengih*

pada ketika ini , aku masih memikirkan tentang kebodohan diri. kebodohan rakan rakan. sedangkan aku berbuat benda bodoh yang aku buat itu , atas niat membantu kawan lain. tapi kawan lain yang cuba aku bantu itu , menyelamatkan dirinya dahulu bila dikenakan tindakan. padahal , dia boleh saja suruh aku tidak upload video itu pada mulanya. dia ada masa aku upload.

pelik aku tengok manusia yang mementingkan diri ini.

tapi disebalik kejadian ini , memang ada hikmahnya yang tersendiri. encik yang buat siasatan kes aku ni cakap , mungkin benda ini jadi dapat kasik aku dengan farhana berbaik selepas ini. mana tahu ada jodoh. [haha itu ada kemungkinan]

tapi hikmah yang paling besar sekali , aku dapat tahu , mana lawan , mana kawan , mana pura-pura jadi kawan , mana sahabat sejati , mana kawan yang hebat , mana tak layak jadi kawan.

dikesempatan ini , aku ingin mengucapkan sejuta penghargaan kepada kedua ibubapa aku , abah dan umi yang tidak putus memberi sokongan serta bantuan ketika kejadian ini berlaku.

terima kasih abah.
terima kasih umi.

aku juga ingin berterima kasih yang tidak terhingga kepada yang berani menonjolkan diri untuk back up aku.

terima kasih tazo.
terima kasih capyq.
terima kasih eqbal.

kepada fadzreen , walaupun dia sedikit pon tidak terlibat dalam hal ini , tapi dia menonjolkan diri lebih dari yang lain.

terima kasih fadzreen.

kepada ceghap yang memberi sokongan , membuat solat hajat , memberi nasihat berguna.

terima kasih ceghap.

kepada nisa yang memberi bantuan bila diperlukan.

terima kasih nisa.

kepada yang menyokong aku tidak berbelah bahagi. walaupun disaat aku kejatuhan.

terima kasih syed.
terima kasih hakim.
terima kasih erie.
terima kasih affe.
terima kasih yus.
terima kasih pelajar pelajar UiTM yang menyatakan mereka dipihak aku.

tidak lupa juga kepada yang memberi sokongan dari jauh.

terima kasih jeju.
terima kasih alip.
terima kasih ijoy.
terima kasih sid.
terima kasih dat.
terima kasih sakinah.
terima kasih ika.
terima kasih lubby.
terima kasih paeh.
terima kasih kawan kawan myspace.
terima kasih kawan kawan facebook.

kepada pihak yang berkenaan , terima kasih kerana memaafkan aku dan kawan kawan.

terima kasih farhana.
terima kasih family farhana.
terima kasih rakan rakan farhana.

kepada pihak Unit Keselamatan UiTM Penang , terima kasih atas bantuan serta makian. sangat banyak membantu.

terima kasih encik megat.
terima kasih encik muhalid.

kepada yang menjadi batu api , yang menyelamatkan diri , yang menghina diri ini , yang memaki hamun dari jauh , melemparkan macam macam tohmahan dari jauh. [tak berani nak cakap depan ke weyh?] terima kasih banyak banyak sebab menjadi manusia yang berakal fikiran.

terima kasih shahril.
terima kasih fazrina.
terima kasih kepada yang aku tak tau namanya.

aku berasa amat lega akhirnya benda ini tidak dibawa kepihak atasan. dan aku amat berbangga kerana aku punyai sahabat yang sanggop bersusah senang dengan aku. tazo , capyq dan eqbal. korang memang terbaik !

aku respek eqbal. padahal dia boleh saja lepas diri , sebab memang dia tidak terlibat secara langsong pon , tapi masih berani datang membantu aku.
aku respek fadzreen. walaupun tiada kena mengena. sudi datang membantu.

kesimpulannya , aku sudah belajar dari kesilapan. lain kali , tolong marah aku sebelum aku buat benda bodoh. tolong lah buzz ym aku , tanya , 'kau nak buat benda bodoh tak harini?'.

aku sayang semua yang ada dalam hidup aku. tanpa korang , tentu aku mati tensi. :)

hanya Allah yang mampu membalas jasa , membalas budi kepada korang semua. hanya doa yang boleh aku panjatkan untuk korang semua.

much love ,
mohd zulhelmie bin zullifan.



tolong promote video ini merata rata. terima kasih.

6 comments:

Wanie Si Gemok said...

syabas!
:)

Lubby said...

hoho..
nasib baik dah settle.
maaf buleh bantu tanyakan khabar dari kejauhan saja.
i pun busy dgn exam.
nk call tapi dah kena bar.
tak bayar lagi bil,tupun tak sempat.
apepehal take care k?

aLepBulan said...

xpe mie..
sorie xmenjadi penyokong tndakan ko tue..
tp aku da cuba bg nasihat tok ko..

hope ko igt lg ape yg pnah aku ckp dlu..
igt msa ko ngan aku bertekak,then ko nk kua bulan?
aku ckp jd matang,jgn terburu2..

so pasnie,
jgn terburu2 k!
mmg ramai nk ko wat bnda bodo mcm tue,
tp pastu lari selamatkan diri,tggl ko je hadap menatang nie..

tp papepown,
ko da brjaya wat life ko bertambah warna warni!!
wooo!!!

Nurul Aimi said...

huwargh ketinggalan kot!

Moja [Bulan] said...

mie,aku da seminggu x online..sori..aku xtau cite..tp syukurlah,bnde da setel..=)

ko mmg cool la bro..
mtk maaf kalau salah..
u're the man!!

balek nilai cpt2!!
=)

rimza said...

xtau nk ckp direct camne time 2..sorry..sbb tu ckp pn pusing2 last smpi kat idea cabaran tu..last2 kering idea nk ckp ape..