second blog

Sunday, April 26, 2009

peluang

beberapa hari lepas , semasa aku berjalan seorang diri di Pacific , aku ada menerima panggilan telefon dari seseorang. nombor yang tidak aku kenal. tapi dari KL. mula-mula aku gentar juga nak angkat. sebab aku jenis yang malas nak dengar orang maki hamun aku dalam telefon. maklumlah , ada saja yang tidak suka dengan aku.

tapi aku beranikan diri untuk angkat panggilan itu.

elmi : hello?
si polan : hello.
elmi : cari siapa?
si polan : ini adik mohd zulhelmie kan?
elmi : ya saya. kenapa ya cari saya? siapa ini?
si polan : oh. akak dari Lim Kok Wing University. pihak kami ada tengok video-video adik dekat youtube.
elmi : oh yeke? macam mana pihak akak boleh tengok?
si polan : ada orang yang promote video-video adik dekat kami.
elmi : iye? siapa je eh?
si polan : ada la beberapa orang. secret admirer adik kot. apa-apa pon , pihak kami nak tawarkan adik belajar di tempat kami. berserta biasiswa. adik berminat?
elmi : berserta biasiswa? makna saya tak perlu bayar yuran ke kak? saya tak mampu nak bayar yuran. mahal sangat kot belajar sana. *sambil gelak*
si polan : a'ah. tapi adik kena konsisten la belajar.
elmi : yeke? wah ! akak betul ke ni? jangan main-main.
si polan : betul la adik. kami lihat adik ada potensi. nanti kami hantar surat tawaran kat rumah adik ya? *sambil menyebut alamat rumah aku*
elmi : baiklah.

sampai hari ini aku tak percaya. aku saja diamkan saja dulu benda ini. sebab aku tak mahu kecoh kecoh. budak rumah aku pon aku tak cerita lagi. ini kali pertama aku bagi tahu kat orang. belajar dekat Lim Kok Wing yang selalu aku hanya tengok di peti televisyen saja.

tapi benda baik tak elok dirahsiakan. jadi aku decide nak kongsi berita gembira ini dengan semua. terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak. terima kasih yang tidak terhingga !

bakal pelajar Lim Kok Wing ,
Elmi.

10 comments:

encik ad said...

syabas elmi. peluang kau nak further.
kau nak timba ilmu lagi silakanla.
tapi jangan hanyut kat sane sudey.
tau la awek hot banyak situ.
jawapan pada kau.
decide for the best.
aku sokong je asal kau buat tu betul.

go elmi go!! hehe. :D

Wanie Si Gemok said...

wwwwwwoooooooooaaaaaaaahhhhhhhhhh
congratulation!!!!!!
xsia2 perjuangan u buat cmni cap ehh kan?
tmpg gembire utk u!!!

Anonymous said...

Tahniah mie...
aku wish all the best utk ko....
hoho
~RuLe~

Moja [Bulan] said...

perghh..bez gilak!!tnye akak tu,xmau amek member ko skali kah?hehe..klu nk,aku ada..haha..=p

nway,congrates kawan!!

.amiey. said...

peluang terbaik utk kau belajar selok belok psal dunia yg kau nak ni. hahaha
tp awas oih
jgn leka d sane

paeh said...

uishhh...
peluang baik 2 beb...
kalo aku,kmpom aku xtolak...
ko pn mude lg,elk la blaja....
mne la tau leh naik kn nme scarlets pancake ke....
aha...
lg 1...
aku da dpt drummer...=)

rimza said...

congratulation!!!! hehehe caya la..

|| E Y J A || said...

Congrats, Saye pon slalu tgk kat peti televisyen juge. keke Tak mampu nak masok situ. ;D

fynn jamal said...

apa lagi.
masuk kelas kak fynn aaa.

:)

scha said...

huh...bagus..akhir nya ada yang ke Lim Kok Wing..
dah ramai yang ke Ling Kup Wing..
kah3~