second blog

Wednesday, July 8, 2009

gangguan.

kehadapan elmonism [panggilan kepada pembaca blog , cool tak ?] ,

kalau korang baca chatbox kat sebelah ni , korang dapat ketahui ada sorang makhluk bodoh ni dah buat kacau dalam blog aku ni. agaknya dah takde kerja lain yang dia nak buat. korang boleh baca dari mula chatbox terbabit. korang nilai sendiri siapa yang kurang ajar. jangan malu-malu komen kat bawah ni ya ? kalau rasa aku yang kurang ajar pon , give your feedback ! aku nak tau. :)

oh ya , kepada ARYANA , aku dah dapat ip address kau. aku dah dapat lokasi serta jenis internet kau. so jaga-jaga. jangan ingat aku bodoh ya ? jangan ingat kau boleh pijak kepala aku la wei ! kau kutuk mak bapak aku kat sini. kau cakap macam-macam dalam ni kan ? haha siaplah kau.

tapi oleh kerana aku ini jenis yang sangat kurang ajar dan biadap , aku rasa , biarlah kau buat kerja kau. aku malas nak ambil tahu. biar Allah saja yang balas. Tuhan itu maha adil dan maha kuasa kan ? Dia juga maha mengetahui. kan ? ingat , dengan Tuhan , kau boleh bertaubat. tapi kalau kau mati tanpa maaf sesama manusia , kau tahu kan apa hukumannya kan ?

aku tidak selalu bercakap pasal agama dalam blog aku. sebab aku tahu aku tak arif tentang agama. tapi aku masih seorang yang tahu yang mana baik dan yang mana buruk. sebab aku manusia yang punya akal fikiran. yang berfikir menggunakan otak. bukan binatang yang buat benda tanpa berfikir.

dan apa yang aku selalu pelajari di sekolah , doa orang dianiaya selalu dimakbulkan. kan ?

Bismillahirahmanirahim , ya Allah ya Tuhanku yang maha adil lagi yang maha mengetahui. aku berdoa padamu , agar siapa pon manusia yang membuat kacau keatas keluarga aku ini , diberi balasan setimpal dengan apa yang telah dilakukan olehnya. dan Kau susahkanlah hidupnya serta keturunannya seperti mana dia menyusahkan aku dan keluarga aku. Kau lindungilah juga keluarga aku dari segala bala dan malapetaka buatan manusia. jauhilah keluarga kami dari segala kuasa jahat serta niat jahat yang datang dari manusia tak guna. Amin ya rabbal al-amin.

aku tahu tak baik untuk kita berdoa untuk keburukkan orang lain. tapi , manusia macam ini , kita kena ajar sikit. biar dia sedar.

7 comments:

Along said...

saya mahu jadi elmonism nombor satu!

EH KE MEMANG ALONG NOMOR SATU?
Ngee

Lek dik, orang hensem memang banyak dapat gangguan. Chill.

sHEmA_sHImoT:D said...

kalao aku jadi ko..jumpe pompan tu kite pijak2 muke die reramai..hikhik,,bapak bodoh punyer perangai

Elmi said...

along : tu ah orang hemsem mesti kena banyak gangguan. aish.

shema : memang nak kena pijak pon ppuan macam ni. menyusahkan je.

Anonymous said...

fuyohh kau da dpt?
wahaha. bangga dohh dpt abg mcm kau (:

Awien said...

haha.gila lah aryana tuuuuu :p wey,u saba jeeee. :) chill chill
biaselah org nak mendengki :D

crazee_tangerine said...

btol3. org dengki mmg slalu camtu.
but what goes around comes around.
so chill. :D

oh, sorry menyibuk. huhu.
blog-hopping from roland's page. :)

Moja [Bulan] said...

pukimak punye aryana..nnti nk jumpe pmpuan tu ajak aku..kite gembeng!!!haha.. =p