second blog

Saturday, July 11, 2009

elmonism , be strong !

elmonism ,

aku semakin dibenci. lebih ramai kawan yang aku cuba dapatkan , lebih ramai musuh yang aku dapat juga. tapi nak buat macam mana , semua itu bukan kuasa kita. aku tak boleh nak memuaskan hati semua pihak.

kepada pihak yang membenci aku , silakan terus membenci. sebab kalau lagi ramai yang benci aku , lagi bagos. secara tidak langsong , aku boleh improve perwatakan diri aku. nanti kalau tidak ada orang benci , aku takot nanti aku tidak maju kedepan. kan ? terima kasih orang yang membenci. HAHA

aku tak faham , ada sesetengah kenalan aku yang mudah rasa down bila dikutuk , bila dihentam. aish. relaks sudah. aku admit , aku pon kalau kena hentam , aku akan melenting kejap. tapi bila dah lama sikit , aku cuba ambil hentaman itu sebagai benda positif. tak guna nak down lama-lama.

sama seperti bila ditinggalkan boyfriend/girlfriend. tak perlulah nak kecewa sampai berhari-hari , berminggu-minggu , berbulan-bulan. chill lah wei. dah orang tak nak. tak payah la nak duk fikir lagi. lagi fikir , lagi tensi. kan ? bila nak terfikir je benda tu , korang ignore je. fikir benda lain , contohnya korang berangan. haaa. sumpah mujarab. haha

percaya cakap aku , ramai je lagi lelaki dengan perempuan lain dekat luar tu. memang kita takkan dapat yang sama dengan dia yang baru meninggalkan kita , tapi mungkin kita akan dapat yang lagi better. kan ? lagi satu , walau banyak mana pon kenangan kita dengan dia itu , tapi dia dah tinggalkan kau kot. so just forget him/her lah ! wei , he/she dumped you ! kau patot benci dia. bukan patot menangis guling-guling sebab kau dah takde dia. aish.

sori kalau ada elmonism yang terasa dengan entry aku kali ini. aku cuma rasa benci dengan orang-orang yang selalu mengingati orang yang sudah meninggalkan. sikit-sikit nak emo. hadoi. aku tahu ada antara kawan , kenalan atau siapa-siapa saja yang terasa. sebab aku tahu , ramai yang pernah memalui saat yang macam ni.

hidup ini sebenarnya sangat pendek untuk kita nak menangis. sebab kita tak tahu bila kita mati. aku tak nak mati masa aku sedih , masa aku emo.

keep smile elmonism.

5 comments:

.amiey. said...

ckp mmg mudah, utk lakukan sgt susah :)

sHEmA_sHImoT:D said...

yay!hidup mestilah ceria!

Anonymous said...

apela yg ko mencarut kat cni? mmg membosankn la view blog ko,nasihat ko tue tahap dak sek rendah nye pemikiran la,umur ko brape ha? merosakkan,rubbish

Unknown said...

wow.. makan dalam~!! haha..
terase doh.. siot kau elmi..
tapi takpe..
sbb kau kawan aku maafkan..
wakakak..

haha.. weh.. kau cakap orang benci kau?? gile pemes kau.. boleh bilang guna jari tak sapa yang benci kau?? ekekeke..

btw, benci tak benci. kau still kawan kan? chill beb!!

scha said...

sape wei anonymous tuh??
cam p**dek!
ni blog elmi, lantak dia la nk tulis pe..
bodo la kau!