second blog

Friday, January 23, 2009

aku melayu lupa diri.

lokasi
bilik darjah yang sejuk gila dekat uitm penang.

situasi sebelum ke lokasi
pergi hantar seorang kawan ke stesyen bas seawal 7 pagi. sejuk juga lah pada waktu itu.

kejadian
selepas berjaya menghantar kawan aku di stesyen bas , aku bergegas ke kampus , kerana aku ada kelas pada pukul 9. kelas amat sejuk seperti yang tertera di atas. oleh kerana tidak mahu lambat ke kelas , aku mengambil keputusan untuk tidak pulang ke rumah. sebaliknya terus ke kampus.

aku ulangi , pagi amat sejuk kalau bawa motor.

dress code
sweater dan jeans.

sambungan
di kampus , ketika pulang dari kelas sebentar tadi , aku berselisih dengan seorang budak lelaki yang masih kolot minda , kolot akal dan tiada otak. jalan sebelah aku dan mengutuk aku pakai sweater.

kau memang dasar manusia BODOH. aku pasti ada sebab kenapa aku pakai sweater kan BAHALOL? ada aku susahkan kau ke aku nak pakai apa pon? kenapa kau harus kutuk aku?

sekurang-kurangnya , sweater yang aku pakai itu cool. bergaya. pandang juga lah perempuan kat aku. bukan macam kau. cuba mengambil perhatian orang dengan tingkah laku yang masih kurang matang. dasar katak bawah tempurung. macam ini la orang melayu. kutuk bangsa sendiri. orang orang yang pakai sweater bertemakan rempit , kau tak kutuk pula? BODOH !

harapan
selepas ini , aku amat berharap , manusia yang BODOH yang aku jumpa tadi , mengalami kejadian seperti yang aku alami sebentar tadi. biar dia rasa.

pengajaran
situasi begini yang membuatkan aku benci pada bangsa melayu. bangsa aku sendiri. aku masih kagum dengan orang jepun. patotlah mereka berjaya. tak macam orang melayu kita. nasib baik darah melayu aku sikit saja. aku lebih kepada mamak , indon dan arab. kepada orang melayu yang masih tidak buka minda mereka , tolonglah jadi bangsa yang semakin berjaya. jangan jadi KOLOT.

4 comments:

::ThisIsNotMe:: said...

sape yg ngutok ko 2??? junior ke??? budak part 1 ek???
kurang hajo tol...
aku dgar pon sakit ati...
bak kate member aku amalan kutok mengutok adalah tidak sihat....

lepas ni ko pakai lagi sweater yg jenama ali ke pe ke dari luar negara ke,tiap2 ari tukar sweater, bg die jeles lagi. sampai die g kat ko nak pinjam sweater ko, mcm die x tau kelas kat uitmpp 2 mcm luar negara...

ShyShy said...

naseb aku kadazan dusun..ahaha.

Elmi said...

naili : biarlah budak tu. dia fikir dia bagus kott.

shy : nasib kau baik. ahaha

hikayat aku dan mereka said...

nape hal sweater nak kene kutuk? tak faham... apa masalahnya? tu susahnya kdg2... tapi bukan semua melayu mcm tu... huhuhu... sweater je pun..