second blog

Friday, January 30, 2009

satu dua tiga.

entry aku yang ini , aku buat sebab aku kesian gila dekat salah seorang kawan aku. nama dia murad.

aku kesian dekat dia sebab dia macam dipergunakan oleh seorang gadis. gadis ini aku juga kenal. nama dia linda.

cerita dia begini. gadis ini , dia ada kekasih hati. tapi kekasih hati dia sudah bekerja. bila sudah bekerja , sibuk. tiada masa untuk balas sms , call dan sebagainya. dalam pada masa yang sama , kawan aku murad ini , minat pada dia. tapi dia tak pernah bagitahu yang dia suka linda. dia pendam sebab dia tahu linda ada teman lelaki.

tapi dipendekkan cerita , entah macam mana , linda dengan murad jadi rapat. selalu sms. selalu call. kadang kadang keluar sama sama. sampai satu tahap , mereka berdua mengaku pada satu sama lain yang mereka saling menyukai.

selepas beberapa minggu , linda cakap , dia sudah tak mahu teman lelaki dia dah. sebab teman lelaki dia tak layan dia. padahal , teman lelaki dia punyalah sebaik baik lelaki. cuma sibuk kerja saja. siap linda tukar status dekat friendster jadi single.

bila si murad dapat tahu , dia terus cucuk line. sungguh sungguh dia. linda pon macam bagi harapan yang menggunung.

sampai satu hari , bila datang saja teman lelaki dia kembali , linda mahu balik teman lelaki dia. tapi dalam masa yang sama , dia mahu murad juga. macam playgirl juga lah lebih kurang. dua-dua nak.

perangai linda ini seolah-olah macam nak murad jadi peneman bila teman lelaki dia tiada saja. kesian kan murad? bila nak , linda cari. bila tak nak , linda macam tak layan.

aku nasihatkan murad , supaya lupakan linda. tapi selepas beberapa hari murad tidak layan linda , linda buat macam macam yang macam mahu sakitkan hati murad. aku kesian tengok murad.

tapi aku sakit hati tengok linda. aku secara jujur , aku tidak suka perempuan yang macam linda. semoga perempuan jenis macam ini , akan jadi anak dara tua. HAHAHA

sekian saja laporan dari bilik berita bulan clothing. saya elmi melaporkan.

2 comments:

Nurul Aimi said...

saya selalu rasa diri saya ni senasib dengan murad.

kenapa masih ada manusia macam ni?

):

Milah said...

Kerana kamu tidak memakai tangkal yang diberikan tok dalik sebagai pedinding dari ancaman niyang rapik.