second blog

Wednesday, January 21, 2009

tiada kerja part one.

hari ini aku hendak merepek boleh? aku tidak boleh tidur malam semalam. tiba tiba sebuah sajak aku karangkan. mari baca sajak baru belajar aku.


semalam kau tinggalkan aku
semalam kau lupakan aku
semalam aku sebak bersedih
semalam aku dilupakan

tika aku merenung jiwa
aku nampak saat bahagia kita bersama

tika aku menatap hati
aku nampak detik indah kala dulu itu

nyatanya jodoh kita sudah tiada
kau sudah bahagia bersama dia
bahagia selama lamanya
aku disini masih merenung bulan tika bersendiri

esok aku mungkin senyum
esok aku mungkin bergelak tawa
tapi tahukah mereka di dalam aku menangis
di dalam aku mati

aku harap esok jodoh bertemu
agar tidak mati jiwaku


tak best kan? maklumlah , aku kan tidak tahu berbicara menggunakan puisi. HAHA !

2 comments:

scha said...

mmg takde keje mamat nih..

AmY said...

jauh lebih baik hidup tanpa pasangan daripada perasaaan kena main