second blog

Tuesday, February 2, 2010

seorang diri.

agak ramai yang pernah bertanya , kenapa masih single ? dan aku langsung tak ketar kalau orang tanya aku soalan macam tu. selagi orang belum cop muka aku ni seorang yang gay sebab aku tak ada gf , aku masih mampu bertahan.

tapi kadang aku agak rimas dengan soalan yang sama. paling biasa ditanya , adalah masa terjumpa kawan-kawan lama. dan paling biasa dibahan , adalah masa lepak-lepak dengan kawan-kawan. tertekan aku dibuatnya.

aku mengaku , aku bukan jenis lelaki jambu yang mudah menggoda mata gadis.
aku bukan seorang yang berseni yang mampu membuat gadis cair dengan petikan gitar mahupun kelunakan suara.
aku bukan seorang yang berduit yang mampu membuat para gadis meleleh air mata gembira dapat beli-belah dengan penuh gaya.

tapi aku masih ada kualiti yang ramai kawan rapat tidak pernah perasan kerana mereka terlalu obses dengan diri masing-masing dan juga pasangan hidup masing-masing. maka dinampakkan aku sebagai seorang loser terhebat sepanjang zaman kerana tidak berpunya. dan terus dibahan aku sehingga aku rasa dia bukan kawan rapat aku pon. sampai begitu tahap tekanan aku.

tidak dinafikan , ada juga kawan aku yang tak pernah kesah kalau aku berpunya atau tidak. ada kawan aku yang siap berdoa di majlis hari jadinya untuk aku mendapat seseorang yang istimewa secepat mungkin. ada kawan yang sanggup suggest friend dekat facebook untuk dikenalkan dengan aku. ada juga kawan yang sanggup meminta nombor telefon untuk aku mulakan langkah mengorat.

bukan aku tak cuba. aku cuba. tapi bila sampai satu tahap perkenalan , aku boleh rasa yang dia bukan untuk aku , aku dah tak boleh buat apa. takkan aku nak paksa diri aku , kan ? terpaksa aku lupakan hasrat untuk mengenali lebih dalam.

takkan kau orang nak tengok aku ni dilabel oleh sesetengah pihak sebagai pemain perasaan orang lain atau sebagai perobek jiwa dan raga anak dara orang atau anak yang dah tak ada dara orang ?

aku pasti kau orang tidak mahu berkawan dengan seorang yang suka memainkan perasaan orang , kan ?

aku juga masih rasa serik dengan apa yang pernah berlaku terhadap diri aku. sakit ditinggalkan dulu masih terasa. sakit dipermainkan seketika dulu masih terluka. sakit dikikis harta masih terpendam.

jadi disinilah aku. masih seorang diri. bukan kerana aku tidak laku. tapi kerana aku sendiri tidak mahu. dan mungkin belum jumpa yang betul-betul sesuai untuk dijadikan teman hidup. aku tipu. aku dah jumpa , tapi aku tidak berani mencuba. kerana pengalaman mengajar.

aku seorang yang berfikiran jauh dan bukan sempit. aku tidak mahu ada sebuah hubungan yang tidak akan ada masa depan atau hubungan yang membuang masa dan harta. aku juga seorang yang percaya pada jodoh. jodoh ditangan Dia. aku pasti ada jodoh menanti aku dimana-mana. cuma aku belum nak jumpa saja lagi ni. tahan nafas sikit lagi , jumpa la tu agaknya.

aku mahukan hubungan yang kekal abadi. aku mahukan , liyana jasmay.

=)

5 comments:

misteriaku said...

aku tertarik dengan kau....punya ayat terakhir!!! pergh berani mati tu LJ!! hahahsa

:: Cik Buncet :: said...

gila ahh liyana lagi.. gudluck lahh

scha said...

mulai sekarang aku cop kan Gay kat dahi kau..
so takda la orang tanya lg nape kau tade awek kan..
lagi satu, kau memilih poit..
mmg la payah..
hati2 dengan budak2 bawah umur..
mereka ada potensi untuk cepat bosan dan meninggalkan kau yang memang membosankan..
muahahahahahahaha ketawa dengan kijam!

izzy said...

haha! LJ ek? cess.....
tapi kan weh, aku tak kesah pon ko ade gf ke tak. hahahhaha! seyes. lagipun aku rase single tuh macam best je sebenarnye....tak pening sgt, tak sakit hati, tak gaduh2... mmg aa kadang2 jeles SIKIT tgk org len dating2 tpi secara positif, aku salu cakap, "aku jimat, bleh kumpul duit beli wii satu set sume2 takpon iphone 3gs 32Gb" haaaa....hebat lagi kacak kan alasan penyedap ati aku? :P

memilih sebab phobia tak salah. aku pun.

lbnl, GOOD LUCK AA FOR LJ! :P

bintangbicara said...

GOODLUCK wei :P