second blog

Tuesday, March 2, 2010

elmi dan masalah

aku pada ketika ini agak biadap. mana tak biadapnya , katanya nak 4 flat semester ni. tapi esok pagi ada test dan aku langsong belum study apa-apa lagi dan boleh sempat ke cyber cafe untuk update blog aku yang sudah agak bersawang masa aku bukak mula-mula tadi. ye lah , mana nak study kalau dalam otak yakin gila dah terer apa yang akan keluar esok. budak repeat kan ? budak repeat bukan budak bodoh. ingat tu.

aku sebenarnya dah malas nak ada angan-angan. aku dah tak mahu ada impian nak dating dengan semua gadis dibawah ni.

dah tak nak.

bulan lepas aku ada teringin gila nak berpacaran dengan liyana jasmay. kan ? aku buat benda tu sebab aku rasa itu kali terakhir aku nak nakal. sebab finally , aku nak settled in kan hidup aku yang serabut ni. aku nak ada gf. gf yang akan jadi bakal isteri aku. yang akan jadi ibu kepada anak-anak aku.

bukan gf yang akan jadi gf aku sampai aku jumpa gf yang lain. atau gf yang akan jadi gf aku sampai aku naik bosan dan aku tinggalkan dia bila aku rasa dia patot ditinggalkan.

tapi lelaki macam aku ni , memang susah perempuan nak jatuh hati. sebab terlalu handsome. katanya. okey aku tipu.

here's a thing. aku ada suka seorang perempuan ni. dan dia ni complete stranger. aku kenal dia through facebook. tapi tak pernah bertegur sapa. lepas tu aku jumpa dia dekat twitter. ada sekali dua saja yang dia pernah tweet aku. sebab dia jarang on twitter dia. lepas tu sekarang dia baru start follow tumblr aku. nama dia ? aku tak nak bagi tau. sebab tu rahsia aku.

satu soalan aku , macam mana aku nak menegur dia sampai dia jadi rapat dengan aku ?

aku bukan jenis lelaki yang gemar lepak mall dan menegur gadis yang berkenan. sebab aku pemalu. internet ni jadi batu loncatan untuk aku kenal orang. kenal , mungkin jodoh aku. we never know. right ?

aku tau ramai jenis lelaki dan perempuan yang baca blog aku ni. pasti akan ada banyak pendapat bagaimana cara yang betul untuk aku merapati gadis seorang ni. tolong aku. dan aku pasti satu hari nanti Tuhan akan tolong korang pulak.

4 comments:

Azizulhakim Salleh said...

camni elmi, ko sembang2 dulu ngn dia trough fb, kalau boleh ko chat ngn dia, kalau dia da follow tmblr ko tu, maknanya ada peluang besar tu, dia ada interest kat ko,
tp jgn terlalu approach, jgn byk ckp sangat,
ko tegur dia hari ni, esok cuba jgn tegur, tunggu dia plak tegur ko, kalau dia tegur, ngam sgt lah tu...haha good luck bro!

Anonymous said...

tibatiba macam seronok.
hahaa.
tegur je. buat lepak.
:D
good luck!

Nazatul Lockman said...

mende sng je darling..
u pnye pemalu 2 kasi tkr xreti malu.
ble dh tkr br leh ke peringkat seterusnya.
PM die kt fb,
pas2 dh lme2 men msg ngn die,dh ngam,
br start mtk no fon die.
kemudian yg selanjutnya..
ade phm?

Yatre Hayati said...

nak pacaran sama liyana jasmy?? wow !